ACTIVIDADE

A actividade da Fundación Barrié a mes ou semana vista

Conferencia "A terra, unha boa vivenda. A natureza como obra de arte total"

Simón Marchán Fiz

Xoves 04 de Abril de 2019

Sede A Coruña

Ata completar aforo

Aberto ao público

Simón Marchán Fiz
Catedrático Emérito de Estética e Teoría das Artes.
Académico de Número da Real Academia de Belas Artes de San Fernando, Madrid
Título: A terra, unha boa vivenda. A natureza como obra de arte total

Resumo: Antes de plasmarse en propostas artísticas ou proxectos arquitectónicos, a consideración da natureza como obra de arte total abrolla das experiencias estimuladas por certos accidentes sobresaíntes da xeografía que se perciben a medio camiño entre o descubrimento, o coñecemento e as impresións espertadas pola orografía, as exploracións da xeoloxía nas súas estratificacións e nas experiencias estéticas que todo iso propicia.
A natureza é transfigurada nunha obra de arte total antes polas olladas que proxecta a percepción na súa contemplación que por obra das intervencións que a alteran. Desde agora ata o Land Art e as súas expansións, ollar e transformar o "encontrado" na natureza son complementarios, do mesmo xeito que o espectador como artista e o artista como espectador intercambian continuamente os seus papeis.
A obra de arte total da "terra, unha boa vivenda" desprégase antes na estética da natureza que na filosofía da arte. Curiosamente, en paralelo cunha nova disciplina: Estética, que aínda que se centre nos asuntos da sensibilidade e da percepción estéticas, atribuirá igualmente á natureza física unha capacidade para producir libremente sistemas e formas que proceden tecnicamente á maneira da arte e poden ser captados ou reflectirse na imaxinación do espectador.