ACTIVIDADE

A actividade da Fundación Barrié a mes ou semana vista

Conferencia "Panóptico de mulleres bíblicas" a cargo de Francisco Calvo Serraller

Judit no banquete de Holofernes (antes Artemisa), Rembrandt Harmensz van Rijn

Museo do Prado

Xoves 05 de Novembro de 2015

Sede A Coruña

Aforo limitado

Requiere inscripción

Enlace aquí

Francisco Calvo Serraller
Catedrático de Historia da Arte, Universidade Complutense de Madrid.
Título: Panóptico de mulleres bíblicas.

Resumo: O Antigo Testamento seguiu, como correspondía a un pobo semita, trashumante e, final e excepcionalmente, monoteísta, un guion patriarcal, o que significou que o papel da mujer quedou relegado ao secundario e circunstancial. Neste senso, aínda que na actualidade cómpre de xeito razoable facer unha lectura de reivindicación feminista, sobre todo, se se teñen en conta os temas elixidos de mulleres bíblicas para imaxes artísticas, tamén é posible escaravellar neste enxunlloso légamo e rescatar os brillos antropolóxicos deste tesouro soterrado. E é que o Antigo Testamento achegou un conxunto de heroínas de chamativo perfil, cortadas polo dobre padrón da paixón e da paciencia, da acción e da reacción, que escintila e alecciona eticamente con singular eficacia épica e dramática. Desde esta perspectiva, na presente conferencia, seleccionaranse algúns dos prototipos de mulleres bíblicas máis frecuentados polos mestres da pintura occidental, tratando non só de desvelar o sentido da súa representación, senón tamén a peculiar idiosincrasia dos seus autores.

ETIQUETADO EN: CONFERENCIAS  ,  PRADO  ,  SERRALLER  ,  ARTE  ,  MUSEO  ,  BIBLIA